free
hit counter

Een Koolhydraten Vrij Dieet En Afvallen

Een koolhydraten vrij dieet is een populair begrip. De laatste jaren zijn steeds meer mensen deze methode gaan gebruiken. Mensen doen dit omdat je met dit dieet in een korte tijd relatief veel kunt afvallen.

Maar wat houdt zo een dieet precies in?

koolhydraten dieet toegelicht

Het gaat er om dat je alle koolhydraten uit je normale voedingspatroon verwijdert. Dit betekent dus dat je bijvoorbeeld aardappels, rijst, pasta, brood en peulvruchten uit je menu moet schrappen. In plaats daarvan moet je steeds meer eiwitten gaan eten. Je zult dan steeds meer vlees, vis, eieren, kaas, groente en noten eten.

Met een dergelijk dieet kun je dus snel afvallen in een korte tijd. Enerzijds is dit omdat je lichaam een andere energiebron moet vinden. Je lichaam zal dan je opgeslagen lichaamsvet aanspreken voor energie en daarom gaat je lichaam vet verbranden. Daarnaast houd je door consumptie van suikers meer vocht vast en dit vocht ga je bij een koolhydraten dieet als eerst verliezen.

Koolhydraten Vrij Dieet Overzicht

Alle koolhydraten hetzelfde in een koolhydraten dieet?

Nee, dit is zeker niet het geval. Er zit een wezenlijk verschil tussen snelle koolhydraten en langzame koolhydraten. Snelle koolhydraten wil zeggen dat deze snel verteerd worden door het lichaam, waardoor je dus eerder dik wordt. Of anders gezegd, je gaat vetten opslaan.

Trage of langzame koolhydraten zijn rijker aan vezels en je lichaam heeft dus meer tijd nodig om dit te verwerken. Dit proces zorgt ervoor dat je lichaam dit geleidelijk kan opnemen.

Het is erg belangrijk om na te gaan of het geen wat je eet, bewerkt is. Bewerkte koolhydraten zijn vaak slechte koolhydraten en niet bewerkte koolhydraten zijn juist goede koolhydraten.

Ik kan begrijpen dat het koolhydraten dieet nog niet veel duidelijk schept.

Om hier enkele voorbeelden van te geven:
Slechte koolhydraten:
Aardappelen
Witte rijst
Pasta

Goede koolhydraten:
Havermout
Speltbrood
Peulvruchten

Koolhydraten dieet en voordelen

Het mooie aan een koolhydraten dieet is dat het als doel heeft voor snel en gezond resultaat. Het is simpelweg gebaseerd op het nuttigen van minder voeding dat rijk is aan koolhydraten.

Vervolgens krijgt je minder dus minder energie aangevoerd met behulp van voeding. Dit betekent dat je lichaam meer energie gaat halen uit vet. Vetbranding 🙂

Een koolhydraten dieet heeft natuurlijk meer voordelen, zoals dat je lichaam minder insuline nodig heeft.

Het betekent gemakkelijk afvallen als je dit vergelijkt met veel andere dieten. Persoonlijk vind ik het gezond afvallen een erg groot voordeel!

Je alvleesklier is harder aan het werk, of beter gezegd. Het is constant aan het werk. Dit zorgt ervoor dat je helder na kunt denken en je veel energieker voelt.

Door het consumeren van minder koolhydraten komt je darm flora veel beter tot rust.

Zoals je al kunt lezen zijn we erg positief over het koolhydraten dieet.

Nadelen Van Een Koolhydraten Vrij Dieet..

Koolhydraten Dieet Bord
Het probleem is dat een koolhydraten dieet een crash dieet is. Het is gezond en is alleen voor de korte tijd. Binnen een aantal weken heb je ook weer kans op het jojo-effect en dit bekent dus dat je gewichtsverlies niet blijvend is.

Het kan zelf schadelijk zijn; een bepaald aantal suikers heb je nodig voor het goed functioneren van je hersenen. Een te eenzijdige dieet/afslankmethode kan voor een tekort aan voedingsstoffen zorgen dat je benodigd zijn voor het goed functioneren van je lichaam. De voedingsstoffen die je bijvoorbeeld achterwege moet laten voor dit dieet zijn bijvoorbeeld macaroni en brood. Dit zijn immers koolhydraten en zijn dus niet toegestaan bij dit dieet.

Een goed alternatief

Het is ook erg lastig om steeds uit te zoeken waar nou wel en geen koolhydraten in zitten, of anders gezegd, waar teveel koolhydraten in te vinden zijn. Vandaar dat het makkelijker is als iemand dit voor je uit zoekt. Je hebt dus een totaalpakket nodig waarin vermeld staat wat je nodig hebt.

Ik heb het over het vitadis dieet. Dat is namelijk precies het dieet wat jij nodig hebt. Het is een koolhydratenvrij dieet en is heel rijk aan eiwitten. Dit betekent dus dat je gaat afvallen op een gezonde manier. In het vitadis slanker leven plan kun je namelijk een totaalpakket terug vinden. Ze vertellen je precies wat je wel en niet mag eten die dag.

De laatste tijd gebruiken steeds meer van onze lezers het Vitadis Dieet. Dit dieet is een eiwitrijk dieet waar velen al goede resultaten mee hebben behaald. Mocht je serieus zijn om af te vallen, twijfel dan niet om het vitadis dieet een kans te geven.

Succes ermee.

2 gedachten over “Een Koolhydraten Vrij Dieet En Afvallen”

1. ik wil graag de kosten van het eceptenboek weten en moet ik ook nog en soort contributie betalen. bvd.voor uw reactie

Beantwoorden