free
hit counter

Smoothie Banaan Maken – Recept (+appel)

Bananen in een smoothie zijn heerlijk. Na lang experimenteren met banaan smoothies hebt ik twee favorieten.

Probeer ze zelf is uit en laat me weten hoe je het vindt smaken. Sinds kort hebben wij ook een uitgebreid review geschreven van een populair Nederlandstalige groene smoothie boek. Lees het hier.

Hoe Een Smoothie Banaan Maken

1. Aardbei – Appel – Banaan Smoothie

Dit is een tropische banaan smoothie van banaan, papaja en natuurlijk aardbeien! Je kunt er groente aan toevoegen als je wilt, maar ik maakte het met alleen fruit vandaag. Het is een verfrissend tropisch drankje voor een warme zomerse dag.

Aardbeien zijn rijk aan vitamine C, antioxidanten en mangaan.

Onderzoek geeft aan dat bananen helpen om je bloeddruk te verlagen en verminderen de kans op de nierkanker. Bananen bevorderen daarnaast de ontwikkeling van goede darmbacteriƫn en bananen zijn een natuurlijke manier maagzuur te verminderen.

Mocht je binnenkort dus weer last hebben van maagzuur, eet een banaan. šŸ˜‰

Het Aardbei – Appel – Banaan Smoothie Recept

• 1 banaan, gepeld
  • 2 appels, gesneden
  • 1 kop gesneden aardbeien
  • 237 ml water

Begin met het toevoegen van de water in de blender, gevolgd door het fruit. Meng op een hoog toerental voor 30 seconden of totdat de smoothie romig is. Je aardbeien smoothie is klaar!

Je kunt het koud maken door het toevoegen van bevroren aardbeien, het toevoegen van een paar ijsblokjes of je kunt het in de vriezer doen voor ongeveer 10 minuten.

Voedingsinformatie van deze aardbeien smoothie

• CalorieĆ«n: 372
  • Vet: 1g
  • Eiwit: 5g
  • Koolhydraten: 94g
  • Calcium: 9% ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid)
  • IJzer: 1,6 mg
  • Vitamine A: 108% ADH
  • Vitamine C: 324% ADH

Deze aardbeien smoothie is een rijke bron van foliumzuur, vitamine K, koper en mangaan. Door het toevoegen van een handvol groenten zal de calcium, ijzer, vitamine-en mineralengehalte van deze smoothie omhoog gaan! Des te gezonder. Ik persoonlijk zou de volgende groenten toevoegen: boerenkool, spinazie of snijbiet.

Dit recept wordt een smoothie van 946 ml. Bijna een liter dus. Deze banaan – appel – aardbeien smoothie kun je zien als een maaltijd vervangende smoothie en niet een tussendoortje.

Mocht je het niet in 1 keer kunnen opdrinken dan kun je het eerst half opdrinken en de andere helft 30 minuten later. Als het echt te veel voor je wordt, bewaar het in een verzegelde zak in de koelkast. (Max. 24 uur)

[thrive_leads id=’2570′]

2. Smoothie Banaan Met Aardbeien

Dit recept brengt het lekkere naar boven van aardbeien en bananen. Het is een eenvoudige banaan ā€“ aardbeien smoothie maar ongelofelijk lekker. Dit recept wordt al heel lang gebruikt. Ik voeg er soms ook nog eiwitpoeders bij aan toe voor een romige effect.

Het Aardbeien – Banaan Smoothie Recept

• 1 kopje sojamelk (of zuivel melk)
  • 1 bevroren banaan
  • 6 aardbeien (liefst bevroren)
  • 4 blokjes ijs
  • Optioneel: 1 kleine lepel eiwit poeder (dit is ongeveer 1/8 van een normale koffie kopje)

Begin met het toevoegen van de water in de blender, gevolgd door het fruit. Snij de banaan in stukken en gooi deze in de blender. Was de aardbeien, snijd de blaadjes er af en gooi deze in bij je banaan. Voeg je water of melk en andere ingrediĆ«nten toe. Meng op een hoog toerental voor 30 seconden of totdat de smoothie romig is. Je Aardbeien – Banaan Smoothie is klaar!

Je Aardbeien – Banaan Smoothie zal ook lekker koud zijn door de bevroren banaan en ijsblokjes. Mocht je deze smoothie in de winter maken, dan kun de ijsblokjes natuurlijk achterwege laten.

Voedingsinformatie van deze Aardbeien – Banaan Smoothie

• CalorieĆ«n: 188
  • Eiwitten: 15.1 gram
  • Vet: 3,4 gram
  • Koolhydraten: 25.9 gram

Wil je meer over smoothies lezen? Top! Lees dan hier verder.

Heb je deze Banaan Smoothie geprobeerd? Hoe vond je het smaken?

Plaats een reactie